johannawibring.blogg.se

En blogg för mina nära och kära så de kan läsa om mitt äventyr i USA.

Rooftop bar

Kategori: Allmänt

Igår åkte jag och Linn till Santa Monica.
 
Vi skulle träffa upp några andra svennar för lite barhoppning. De hade skapat ett evenemang på Facebook om att vi skulle träffas och ha en hejdå fest för att alla snart ska åka hem. Jag och Linn fick inte tag i någon först när vi hoppade av bussen så vi gick till Cabo Cantina på shopping gatan. Men vi hade kul bara hon och jag. Sedan efter ett tag hörde David av sig och sa att han och "de andra" var påväg till en rooftop bar i Venice. Så vi drog dit. Det var ett jättefnt ställe med världens utsikt! Där stod vi med varsin drink och tittade på de svajande palmerna i solnedgången. En känsla kom över mig och jag tänkte, fasen snart åker jag hem och lämnar det här underbara landet och äventyret bakom mig.
Det blev tyvärr inget mer barhoppande men det gjorde inget. Alla var på topp ändå så vi åkte tillbaka till killarna och hade hemmafest. Eftersom vi började på dagen blev det liksom tvärtom, förfest ute och sedan hemma. Jag och Linn hamnade i min gamla lägenhet med David och de andra. Knepigt det kändes att vara tillbaka där och festa. Hela dagen och kvällen var perfekt. Jag och Linn har alltid kul när vi hittar på saker. Hon och jag har liksom fått någon typ av blixtvänskap här. Jag gillar henne skarpt. 
En av killarna som var med igår, Emil ska ta samma flyg som mig hem. Härligt att få en reskompis!
Kyss
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: