johannawibring.blogg.se

En blogg för mina nära och kära så de kan läsa om mitt äventyr i USA.

Shooting at school

Kategori: Allmänt

Idag skulle jag åka till skolan för mitt sista final. 
 
När jag hade pallat mig upp ur sängen och vaknat lite till liv så ringde brorsan. Han berättade att det var ett pistoldrama på skolan och frågade om jag var okej eller om jag skulle åka dit idag. Jag gick in på min mail och kollade. Där stod det att det var en man som hade stjutit på skolan och på några bilar utanför och en buss. Han hade sprungit in i skolan bibliotek och även stjutit där. Hela skolan var i "lock down" och i mailet stod det att om man var i skolan skulle man låsa in sig i klassrummen och inte gå ut, var man påväg till skolan skulle man inte komma. 
Usch vad läskigt! Som tur är så var inga av mina närmaste vänner på skolan. Men det var mycket folk där då det är finals vecka. Jag tänker på dem som dog och deras familj och vänner, fy vad hemskt. Helt sjukt att något sådant händer. Så jag åkte aldrig till skolan. Min lärare skickade ett mail om att vårt final var inställt tills vidare. Jag vet inte när vi ska göra det nu?
 
Här kan ni läsa om dramat: (jag vet inte hur man länkar?)
 
http://www.latimes.com/local/lanow/la-me-ln-santa-monica-college-shooter-dead--20130607,0,5406014.story
 
http://losangeles.cbslocal.com/2013/06/07/shots-fired-suspect-down-at-santa-monica-college/#.UbI1kBn8p30.facebook
Kyss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: