johannawibring.blogg.se

En blogg för mina nära och kära så de kan läsa om mitt äventyr i USA.

A day at the clinic

Kategori: Allmänt

Jag somnade i soffan igår när jag kom hem. 
 
Åt nachos och tittade på ett avsnitt av Mad Men, vaknade till och la mig i Cissis säng. När hon kom hem väckte hon mig och pratade om att hon hade klämt sitt lillfinger i en taxidörr och inte hade något tipp kvar på sitt lillfinger. Jag var himla trött och fortfarande lite påverkad så jag tittade på hennes finger som hade ett plåster och förstod inte riktigt vad som hade hänt. 
Senare flyger jag upp ur soffan av att brandlarmet går. Jag skakar liv i tjejerna och vi går ner och ut på gatan. Det är tydligen någon påverkad granne som har dragit igång det. Vad fasen!
Cissi visar sitt finger och jag tittar på det, det såg riktigt illa ut. Helt blått och jättesvullet! Jag säger till henne att det där måste hon kolla upp. Jag ringer till Paul för att be han köra oss och försöker få fram något nummer till försäkringsbolaget. Paul kommer upp och jag får tag i dem. Försäkringsbolaget säger att vi ska gå till en klinik och ger mig adressen. Så jag, Paul och Cissi går iväg. De röntgar fingret, men inget var brutet så de tvättar av och plåstrar om det. Stackars lilla Cissi. Så typiskt att det händer fyra dagar innan hon ska flyga hem. 
Nu måste jag skynda mig att sova!
Ps: känsliga tittare varnas :Ds
Kyss
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: